「虔誠信徒是針,永遠被神這塊磁鐵所吸引。但這針應該要離得夠近、夠潔淨。如果你覺得尚未收到祂
 
的恩典,那是因為這根針不夠純淨。你還沒藉由懺悔的過程,刮除泥土、塵灰、鐵锈等被稱作是依戀的
 
附著物。我所謂的離得近,並不是指身體上的靠近。我不用哩或米來估量你我之間的距離。你可能在身
 
體層面離我非常遠,但心智精神上,你在我身邊。我一直跟你在一起,在你之內,在你旁邊,始終如此
 
;只是你必須意識到我並利用我的存在。培養美德、好習慣和態度,以及高尚的人格。帶著心中的愛,
 
複誦神之名並進入靈性修行,而後神恩將開始流向你。」 賽巴巴,神性演說,03/03/1965


"The devotee is the needle which is always drawn towards the magnet, God. But the needle
 
should be near and clean enough. If y⋯⋯⋯⋯ou feel you haven't yet received His Grace, it is
 
because the needle is not pure enough. You have not scraped off, by the processes of repentance,
 
the mud, dust and rust called attachment. And by near, I do not mean physically near. I do not
 
measure distance between you and Me in miles or metres. You may be physically very far, but
 
mentally by My side. I am always with you, in you, beside you, ever; only you have to be
 
aware of Me and make use of My Presence. Develop virtues, good habits and attitudes, and a
 
noble character. With love in your heart, repeat God’s name and adopt spiritual practices,
 
then Grace will start flowing onto you." Sai Baba, Divine Discourse, March 3rd, 1965

發佈者: Lotus Shakti Center 蓮華聖能中心
arrow
arrow
    全站熱搜

    Antari 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()